Followers

Saturday 10 December 2011

ISMP DIANAKTIRIKAN ???



ISMP? ISMP itu apa? Mula- mula teman pon idok tahu ape kejadahnya ISMP ni..
Tertanya- tanya jugak teman apa ni?apebenda ni?

teman search- search.teman tanya kawan-kawan teman.
rupenye IJAZAH SARJANA MUDA PENDIDIKAN(ISMP),hohoho .baru tau.

berita ini teman dapat dari sahabat teman .kisah ini berlaku di Universiti yang paling selatan tu~~
RU gamaknye.tahniah ye .

kawan teman cerita,dia tak kisah pon kalau isu ini memang diketengahkan untuk memperjuangkan nasib dan masa depan mahasiswa pendidikan.Ini tidak.adalah pihak yang yang kononnya mahu memperjuangkan nasib dan masa depan mahasiswa pendidikan bertungkus lumus membuat agenda itu dan ini.

Salah satunya dengan melabel KERAJAAN ZALIM,ISMP DIANAKTIRIKAN, KERAJAAN BERI HARAPAN PALSU,dan sampai ada yang berkata MANSUHKAN SAHAJA KERAJAAN ini jika tidak mampu menyelesaikan isu ISMP ini.

wau! hebatnya pejuang-pejuang propa ini, tidak sedarkah mereka, mereka sekarang berada di mana??Universiti Yang dibiayai PENUH oleh kerajaan.

pada teman,kerajaan sentiasa berusaha untuk memastikan rakyat sentiasa mendapat peluang pendidikan dan pekerjaan yang bagus. dan baru-baru ini Dato Puad Zarkashi telah memberitahu bahawa sebanyak 5000 peluang untuk graduan ISMP akan diberikan pekerjaan pada tahun hadapan.

Hairan-hairan ,bila menteri sudah umum seperti itu.ada pulak suara sumbang yang berkata "harapan yang menyakitkan hati" -macam tak bersyukur.

teman bukan mahasiswa pendidikan .tapi teman tahu tak semestinya teman belajar kejuruteraan,teman akan jadu jurutera,kita hanya mampu merancang,ALLAH yang akan menentukan.

niat yang menghalalkan cara tidak akan membuahkan hasil yang diiginkan.
sesungguhnya teman hanya menyampaikan luahan hati sahabat teman,yang buruk itu datang dari kita,dan yang baik itu datang dari ALLAH S.W.T

sampai jumpa lagi :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...