Followers

Saturday 4 February 2012

Parlimen UTM RUNTUH??

Salam 1 Malaysia :)

UTM tubuh PARLIMEN SENDIRI??OPPSSS!!!! ambo bukan mau pecahkan TEMBELANG, tapi mengajak readers tuk sama berfikir. Pernah x dengar PARLIMEN MAHASISWA???

HAHAHHAHAHA...ambo SETUJU BANGAT bak kata jiran serumpun kita tapi adakah pelaksanaan parlimen tersebut dilaksanakan dengan BERKESAN???



Parlimen Mahasiswa USM


Parlimen Mahasiswa UTM

Moh kita lihat gambar2 kat atas.USM uni pertama yang laksanakan parlimen mahasiswa. Pahtu, ambo dengar-dengar UTM..tapi PELIKNYA, kenapa "rumah dah ciap tapi pahat masih berbunyi"????

Kawan pada kawan @ KpK ambo penah sembang-sembang petang dengan mahasiswa yang pernah mengikuti beberapa siri Parlimen Mahasiswa di UTM..haaaaaaaaaaaa...ni ambo nak 'story' ape yang terjadi masa perbualan tersebut:

KpK: Dah berapa kali kau join Parlimen Mahasiswa?

Mahasiswa: Hahahahaha..pernah.kenape?

KpK: Ceciter pe yang berlaku dalam persidangan tu?

Mahasiswa: Huh,aku pun tak tau nak citer pe.aihh..yang peliknya, mahasiswa yang attend parlimen tu pun aku rase tak semua tahu procedure sebenar, kod pakaian dengan wakil-wakil persatuan yang sibuk memperjuangkan kepentingan persatuan masing-masing. Lagi PELIK aku rase, da plak yang duk cakap kita tak payah bincang isu DALAMAN uni.APA SUME NI????

So, ambo nak readers sume pikiaq..kenape bleh jadi cam ni?baik kita 'back to basic'. tengok semula ape OBJEKTIF  sebenar PARLIMEN MAHASISWA. Jangan hanya lepaskan batuk di tangga sahaja..kita patut gunakan peluang ini dengan sebaiknya untuk membincangkan kebajikan mahasiswa.. 






3 comments:

  1. PRASIDANG Parlimen Mahasiswa UTM baru satu kali diadakan. Itu pun PRA, bukan persidangan yang rasmi. Kami baru nak mula. Kenalah buat simulasi dulu ya tak?

    Blog ini tiada kredibiliti. Sudahlah gambar pun salah. Itu memang gambar Dewan Senat tempat prasidang tetapi bukan gambar Parlimen Mahasiswa UTM kahkahkah. Ini mesti google je ni.

    Kalau dah nama pun prasidang, simulasi, malah baru sekali diadakan beberapa bulan lalu, mestilah ada macam-macam perkara berbangkit.

    Dapatkanlah fakta yang tepat sebelum beri apa-apa komen. Saya malas nak sentuh bab pahat berbunyi tu. Mungkin saudari kena jumpa MPMUTM untuk dapatkan fakta yang tepat.


    Bak kata Dr MiM: Pathetic!


    Pemerhati
    Parlimen Mahasiswa UTM

    ReplyDelete
  2. hahaha.terima kasih kerana menegur . Tiada kredibiliti ye.siapa anda nak menentukan kredibiliti sesorang? saya tahu anda mempunyai blog ,tapi adakah blog anda juga mempunyai kredibiliti?tepuk dada .tanyalah iman. :)

    perkara yang di atas tu adalah sedutan perbualan bersama mahasiswa yang pernah masuk dalam sidang parlimen tersebut.

    tidak perlu melatah wahai saudara.pokok takkan bergoyang kalau tiada angin yang bertiup.

    mungkin saudara tahu adalah simulasi.tapi adakah semua yang hadir tahu itu adalah simulasi?

    apa-apa pun terima kasih kerana menegur tapi saya tidak bersetujulah dengan komen saudara yang menuduh blog ini tiada kredibiliti.

    Salam 1 Malaysia

    ADMIN
    Suara Mahasiswa Selatan

    ReplyDelete
  3. hehe. saya cakap tak ada kredibiliti sebab maklumat tidak tepat. ya, semua ahli dewan yang berada di prasidang itu (kalau mereka betul-betul beri perhatian) tahu tentang simulasi, malah kami membincangkan idea penambah baikan di hujung prasidang itu. oh ya, komen ini juga daripada orang yang pernah masuk dalam prasidang tersebut, malah terlibat juga sewaktu mesyuarat dengan wakil persatuan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...