Followers

Monday 28 May 2012

HOT :KISAH WWW 1 YANG PERLU ANDA TAHU









Berkenaan bidaan WWW1 yang heboh diperkatakan semenjak malam tadi yang telah menjadi milik Tuanku Sultan Ibrahim, ramai yang membuat tanggapan sendiri. Malah ada yang berkata Sultan Johor beli plat nombor kereta guna duit rakyat. 

Kawan cuma nak kata sikit saja, "Kalau orang biasa beli no plat mahal dikatakan orang tu kerja keras, Kalau pemerintah beli no plat mahal dikatakan pemerintah tu makan duit rakyat?". Macam tu la pula eh.



Sebenarnya Keluarga Diraja Johor dari dulu lagi ada bisnes sendiri. Semenjak zaman Almarhum Sultan Iskandar lagi kita sudah disajikan dengan cerita yang memeranjatkan seperti Yang Dipertuan Agong Ke-8 mendermakan kesemua elaun kepada badan kebajikan sebanyak RM3.8m sehinggakan Almarhum dilabelkan sebagai "Raja Yang Tak Bergaji". 

Sifat ini diwarisi oleh Sultan Ibrahim, contoh yang kita tahu Sultan Johor kurnia 11 kereta, 8 Harley Davidson kepada PDRM. Jika difikir logik, mengapa nak beli kereta atau no plat guna duit rakyat lagi?

Dan anda juga perlu ingat Sultan Johor mempunyai kekayaan mereka sendiri. Malah Sultan Sir Ibrahim moyang Sultan sekarang merupakan salah seorang lelaki terkaya di dunia satu masa dahulu.

Dan bila anda baca senarai yang dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berkenaan "Senarai Permohonan Tender Yang Berjaya" anda dapat lihat diatas sekali tertulis "D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM JOHOR". Kawan fikir, Johorean tak terperanjat pun, sebab memang percaya Tuanku mampu. Dan berbalik pada senarai tersebut, itu menunjukkan yang Tuanku menggunakan saluran dan prosedur yang betul apabila berurusan dengan kerajaan. Tuanku tidak menggunakan kedudukan baginda untuk mendapatkan sesuatu yang diingini. 

Sekian..
Sumber FB Kesultanan Johor 


SMS:
Untuk apa mempertikaikan kekayaan orang lain jika mereka mampu untuk memilikinya. Jangan hanya tahu mereka-reka cerita.


7 comments:

  1. Terima kasih bg info yg sgt berguna ini!
    Sekarang saya sudah faham!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan Johor Berjiwa Rakyat...Negeri Johor besar dan kaya dengan pelbagai hasil dari semua sektor...kaya budi bahasa.

      Delete
  2. Hidup Raja-Raja Melayu......

    ReplyDelete
  3. BG PENAMPO TAWO JER KT NIZAR BINGGUNG TU...ANAK HARAM PUNYA NIZAR...X CUKUP PADUKA SERI SULTAN PERAK KAMU DERHAKA KAMU NK KACAU NEGERI ORG PLAK...MENGALU2KAN RAKYAT JOHOR KLU JUMPA NIZAR GAMPANG NI BG JER PENAMPO...

    ReplyDelete
  4. sudahla brader...mase dlu kat kem umno lu xdpt projek ke?balak ke?pasir ke?,mcmnila jadiknye,,huhuhu..hidup melayu johor!!!

    ReplyDelete
  5. tolonglah brader , keluar PR sebelum kena liwat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...