Followers

Wednesday 5 September 2012

HOT : PERSATUAN MAHASISWA ISLAM UTM PENIPU

Sekarang ini semua kampus tengah sibuk dengan pendaftaran mahasiswa baru. Tetapi ,dalam kesibukan ini terdapat mahasiswa yang ternyata tertekan dan terpaksa membuat onar untuk menarik perhatian . Demi untuk meraih undi pilihanraya kampus , PERSATUAN MAHASISWA ISLAM UTM sanggup MENIPU



marilah sms beritahu, Naib Canselor UTM tiada pun di UTM , beliau sekarang berada di Amerika Syarikat kerana terdapat urusan kerja di sana. Ejaan Canselor pun salah.kahkahkah.

Dan laporan dari lidah HARAM portal NUSAJAYAKINI , yang melaporkan bahawa aktivis PMIUTM ATAUPUN PRO MAHASEWEL UTM dihalang dan dikasari oleh Pro Aspirasi atau Rakan HEMA adalah tidak benar sama sekali.

biasalah, bila hidup dah biasa menipu, nak menarik perhatian untuk menang, semua benda sanggup dibuat. Matlamat menghalalkan cara.



banner PMI ??

siapakah mereka ini?? calonkah? kahkahkah.


kesian, jadi kuda. ish.ish.ish
dan sms mendapat maklumat bahawa kuda-kuda ini semua mempunyai modus operasi yang sama iaitu mahasewel ini akan mendekati mahasiswa baru dan memberi kad nama mereka serta dengan baik hatinya akan memberikan pertolongan kepada mahasiswa baru jika mereka mempunyai masalah.

dapat dari mana lah kan duit nak buat kad nama macam ni?? kahkahkah

kesian mahasiswa baru yang tertipu dengan sandiwara PRO MAHASISWA UTM yang sanggup menggunakan nama ISLAM untuk kepuasan politik semata-mata.


Nampak sangat terdesaknya.kahkahkah

Dan maklumat daripada pejabat Hal Ehwal Mahasiswa (HEMA) ,  pengurusan pendaftaran mahasiswa baru telah ditugaskan kepada mahasiswa yang dilantik oleh pihak HEMA dan tiada sebarang penglibatan daripada pihak PMI dan pelajar kanan dilarang sama sekali memasuki kawasan universiti semasa minggu pendaftaran mahasiswa baru.

macam inilah perangai mahasewel dan kuda pembangkang. BODOH tak boleh di ajar, PANDAI tidak boleh diikut.

kita ada cara untuk menyambut kedatangan mahasiswa baru, bukan dengan cara yang memalukan nama UNIVERSITI. 




7 comments:

  1. Perselisihan itu kadang-kadang mendorong seeorang berkasar dlm ungkapan yg digunakan. Menjadi hikmah Al-Quran menuntut pemilihan cara-cara yg paling baik dan ideal utk berdebat atau berdialog.
    "Serulah ke jalan TuhanMu dgn hikmah kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berdebat (berbahas)lah dgn cara yg paling baik" An-Nahl:125

    ReplyDelete
  2. Kadang kita merasa kita berada dipihak yg benar,org lain tak betul..Tapi boleh jadi jgk yang dirasa betul tu, salah sebenarnya...
    Apapun Jika diyakini kita berada dipihak yg benar...maka laungkanlah kebenaran tersebut dgn cara yg paling berhikmah dan terpuji agar org lain boleh faham dan terima apa yg kita nak sampaikan.Lontarkanlah hujah-hujah yg benar itu dgn ungkapan yg paling baik tanpa membuatkan pihak lain terluka hatinya.Nak ubah cara pemikiran org lain takkan berhasil dgn kata-kata cacian dan yg memalukan.Tiada manusia normal yg boleh terima.

    ReplyDelete
  3. Sokong. keperibadian seseorang boleh digambarkan dari kata kata nya. so bahasa2 biadap ni mmg membuktikan segalanya. jangan sia sia kan akal yang Allah bagi.sopan dalam menegur jangan sampai kesat sangat

    ReplyDelete
  4. Ohh. Bila dah gelabah,semua nak bising

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kepada yang menegur. saya terima dengan seadanya, tetapi alangkah baiknya saudara atau saudari tengok dahulu bahasa yang saya gunakan. ada saya memaki? tiada kan?

    Baiklah kiranya agar saudara ataupun saudari. Saya faham, bila pihak kami yang mainkan isu, macam2 yang akan berkata tapi apa saya peduli, yang salah tetap salah

    ReplyDelete
  6. semoga kebenaran terserlah...
    kelak kita akan tahu mana yang benar,mana yang salah

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum y buena, berkenaan dgn kenyataan NC mengangkat tangan dan sebagainya, itu saya kurang pasti. tetapi, sekiranya admin blog ini menyifatkan tindakan PMI UTM yang mengangkat banner yg menonjolkan gambar (sedangkan semua banner persatuan bergambar supaya memudahkan org utk lebih mengenali), memberi kad nama sekiranya perlukan bantuan, atau menyambut di pintu pagar itu sbg perkara yang tidak sepatutnya, itu adalah kurang tepat atau salah. dalam keadaan begini admin perlu lebih bersifat terbuka dan menerima kebaikan orang lain walau membenci sekalipun. saya pasti (dari cara penulisan) admin seorang melayu dan seorang Islam. Saya mahu admin berfikir, sekiranya Persatuan Mahasiswa Kristian, Hindu mahupun Buddha yang berbuat sedemikian, apa pulak post admin??? "Apa fungsi PMI UTM??" atau "Mana hilangnya PMI UTM??"...harap admin bersabar dlm membuat sesuatu kenyataan, Allah suka orang2 yang bersabar.
    Muchisimas gracias. Wallahualam, wassalam.

    Mahasiswa UTM
    Madrid, Spain

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...