Followers

Monday 5 March 2012

HOT: LMP KATA AHLI SUNNI MENYOKONG ZIONIS??

Sebelum itu meh layan video ini dulu ye kawan-kawan





Bila nak tutup salah.mula lah merepek meraban puak LEGASI MENIPU PROGRESIF (LAMPI) .Kau cakap Sunni menyokong ZIONIS? mana bukti ma.. adoi.lampi lampi.




Berat tuduhan korang ni lampi..hurm .Kau semua ni rujuk siapa? KHALID ISMATH KE . ke MAT SABU?kahkahkah.

Korang tahu tak fahaman Syiah ini fahaman apa? meh sms brief sikit ek pada adik-adik lampi.


Syiah Mengkafirkan Para Sahabat            Agama Syiah mengkafirkan para pembesar sahabat secara umum. Pengkafiran ini boleh dilihat dalam kitab-kitab besar Syiah yang ditulis oleh ulama mereka, contohnya ialah wasiat para ulama mereka:

1.     Abu Ja'far berkata:"Semua manusia (kaum muslimin Ahli Sunnah wal-Jamaah) menjadi Ahli Jahiliyah (kafir/murtad setelah kewafatan Rasulullah) kecuali empat orang, Ali, Miqdad, Salman dan Abu Dzar".[8]2.     Al-Kulaini[9] mensifatkan Abu Bakar, 'Umar dan 'Uthman telah terkeluar dari kalangan orang yang beriman (murtad/kafir) lantaran tidak melantik Ali sebagai khalifah setelah Rasulullah sallallahu 'alaihi wa-sallam wafat.[10] Malah al-Kulaini mengkafirkan seluruh penduduk Mekkah dan Madinah. Menurut Kulaini:
"Penduduk Madinah lebih buruk dari penduduk Mekkah dan penduduk Mekkah telah kufur kepada Allah dengan terang-terang".[11]         Al-Kulaini juga menetapkan dalam kitabnya al-Kafi:"Sesiapa yang tidak beriman kepada Imam Dua Belas maka dia adalah kafir walaupun dia keturunan Ali atau Fatimah".[12]3.     Al-Majlisi  seorang ulama besar Syiah menegaskan:“Bahawa mereka (Abu Bakar, 'Umar dan 'Uthman) adalah pencuri yang khianat dan murtad, keluar dari agama, semoga Allah melaknat mereka dan semua orang yang mengikut mereka dalam kejahatan mereka, sama ada orang dahulu atau orang-orang kemudian".[13] Budak Ali bin Husin berkata: "Saya pernah bertanya kepada Ali bin Husin tentang Abu Bakar dan 'Umar. Maka dia menjawab:  Keduanya kafir dan sesiapa yang mencintainya juga kafir".[14]4.     Abu Basir (ulama Syiah) menegaskan:"Sesungguhnya penduduk Mekkah telah kufur kepada Allah secara terang-terang dan penduduk Madinah lebih buruk dari penduduk Mekkah, lebih buruk tujuh puluh kali dari penduduk Mekkah".[15]

            Demikianlah kenyataan, fatwa, kepercayaan, pandangan dan tuduhan jahat para ulama Syiah terhadap Ahli Sunnah wal-Jamaah sama ada terhadap ulama atau orang awamnya.

Syiah Mengkafirkan Ahli Sunnah Wal-Jamaah
1.     Syiah menggelar golongan Ahli Sunnah wal-Jamaah sebagai Nasibi(نَاصِبِي) "Penipu, Pembangkang atau penentang Ali bin Abi Talib" kerana mereka mendahulukan Abu Bakar, 'Umar dan 'Uthman sebagai khalifah.         Begitu juga ulama Syiah mengkafirkan pengikut mazhab Syafie, Hambali, Maliki dan Hanafi kerana mereka digolongkan sebagai an-Nasibi.  Menurut ulama Syiah lagi:"Dalam kalangan ulama (Ahli Sunnah) dari Malik, Abi Hanifah, Syafie, Ahmad dan Bukhari semua mereka kafir dan terlaknat".[19]         Keyakinan Syiah yang sesat ini diambil dari keterangan ulama mereka Syeikh Husin al-'Usfur ad-Darazi al-Bahrani.  Beliau menegaskan:"Riwayat-riwayat para imam menyebutkan bahawa an-Nasibi (si Kafir) adalah mereka yang digelar Ahli Sunnah wal-Jamaah".[20] 


Senang kata syiah ini sesat sebab salah satu nya sebahagian besar pengikut siyah ini mengkafirkan sahabat -sahabat Rasululah S.A.W termasuk Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidina Usman dan lain-lain lagi. Dan mereka juga berkata bahawa para sahabat ini adalah berhala Khuraish.

dan kalau dah menolak para sahabat Rasullulah maka hadis daripada para sahabat juga ditolak oleh golongan syiah ini. parah ni..


dan nak baca selanjutnya.boleh klik sini dan sini

Nak tanya apa lagi meh.Khalid sendiri mengaku dia syiah maa..tak payah tanya maa.sekarang bukan zaman batu maa.Semua orang ada fb maa..tak percaya boleh tengok bawah maa..









LAMPI..oh lampi..jangan lah menipu lagi. tak bagus ma..korang kan mahasiswa.ea mahasewel. kahkahkahkah. Balik lah ke pangkal jalan adik-adik. Jangan gadaikan masa depan anda dan negara.
TOLAK SYIAH!!

ADIK-ADIK LAMPI.TAK PERLU MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH,OKEH ?
Nak tahu lebih lanjut. klik PENA MINANG 








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...